WEKO3
アイテム
各教科等を合わせた指導と教科別の指導、自立活動などとの関連について
https://doi.org/10.18990/00000458
https://doi.org/10.18990/000004583eb7d567-a9e6-43bc-83b5-473cde349745
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 各教科等を合わせた指導と教科別の指導、自立活動などとの関連について | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Relations of Self-reliance Activities with Guidance of Mixed School Subjects and Separated Subjects | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 各教科等を合わせた指導, 自立活動, 教科別の指導, 学校教育法施行規則第130条, guidance of mixed subjects, self-reliance activities, guidance of separated subjects, Enforcement Regulations for the School Education Law article 130 | |||||||||||
著者 |
伊藤, 甲之介
× 伊藤, 甲之介
× Ito, Kounosuke
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述 | 本稿は、「各教科等を合わせた指導」に関する規則等の分析や教科別の指導や時間を設けて指導を行う場合の指導などの考察をする中で、関連性と「教科等を合わせた指導」の重要性について述べたものである。 | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
This paper reviews regulations related to guidance of mixed school subjects, considers guidance of separated subjects and separated class, and describes relation and importance of mixed subjects. | ||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鎌倉女子大学紀要 en : The Journal of Kamakura Women's University 巻 26, p. 65-71, 発行日 2019-01-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鎌倉女子大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 9199780 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10434900 |