ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鎌倉女子大学紀要 ISSN2423-8635
  2. 紀要 11号

園内研修と指導計画立案の関係性に関する一考察

https://doi.org/10.18990/00000262
https://doi.org/10.18990/00000262
32e53d52-5c43-42d3-bc95-1c6deea75976
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004242779.pdf KJ00004242779.pdf (757.9 kB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-30
タイトル
タイトル 園内研修と指導計画立案の関係性に関する一考察
タイトル
タイトル Study on Relations Between In-Service Program For Kindergarten Teachers and Teaching Plan
言語
言語 jpn
キーワード
主題 園内研修
キーワード
主題 指導計画 (週日案)
キーワード
主題 環境図
キーワード
主題 in-service program for kindergarten teachers
キーワード
主題 teaching plan (weekly and daily plan)
キーワード
主題 Flow chart
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10434900
著者 入江, 礼子

× 入江, 礼子

入江, 礼子

Search repository
内藤, 知美

× 内藤, 知美

内藤, 知美

Search repository
杉崎, 友紀

× 杉崎, 友紀

杉崎, 友紀

Search repository
上田, 陽子

× 上田, 陽子

上田, 陽子

Search repository
丸田, 愛子

× 丸田, 愛子

丸田, 愛子

Search repository
沼野, ちひろ

× 沼野, ちひろ

沼野, ちひろ

Search repository
平野, 真純

× 平野, 真純

平野, 真純

Search repository
塩原, 紀子

× 塩原, 紀子

塩原, 紀子

Search repository
黒川, 愛

× 黒川, 愛

黒川, 愛

Search repository
IRIE, Reiko

× IRIE, Reiko

en IRIE, Reiko

Search repository
NAITO, Tomomi

× NAITO, Tomomi

en NAITO, Tomomi

Search repository
SUGIZAKI, Yuki

× SUGIZAKI, Yuki

en SUGIZAKI, Yuki

Search repository
UEDA, Yoko

× UEDA, Yoko

en UEDA, Yoko

Search repository
MARUTA, Aiko

× MARUTA, Aiko

en MARUTA, Aiko

Search repository
NUMANO, Chihiro

× NUMANO, Chihiro

en NUMANO, Chihiro

Search repository
HIRANO, Masumi

× HIRANO, Masumi

en HIRANO, Masumi

Search repository
SHIOHARA, Noriko

× SHIOHARA, Noriko

en SHIOHARA, Noriko

Search repository
KUROKAWA, Ai

× KUROKAWA, Ai

en KUROKAWA, Ai

Search repository
抄録(日)
内容記述 幼稚部では2001年4月より週日案の検討を中心に週1回の園内研修を継続している。昨年度までに2回改訂を行ったがいずれもトップダウンによるものだった。3年目に入った今年度、週日案のフォームの改訂が担任保育者からボトムアップの形で提案された。その結果3点のことが明らかになった。(1) 園全体で共通に書く項目を「週のねらいと内容」欄、「他の保育者との連携」欄、「行事と一日の流れ」欄としたため園内研修の際、園としての方向性が検討しやすくなった。(2)上記の欄は各学年のティームであらかじめ検討することができる。そのため園内研修以前に各学年の課題を決定できる。(3)「環境図」欄は各担任保育者に任されている。ゆえにこの欄に保育者自身時々の課題や個性を入れ込むことができる。
抄録(英)
内容記述 Kindergarten Department has been continuously having in-service program for kindergarten teachers since April 2001, focusing mainly on weekly and daily teaching plan. We had revised the plan 2 times by last year, but these revisions were made in a top-down manner. Entering our third year, the revision was suggested for the first time bottom-up by one of our teachers. Three things became clear as a result. 1. Now that we have "Weekly Objective and Details", "Collaboration with Other Teachers", "Events and Flow of the Day" columns in the plan, it is easier for us to think about the direction we head to during our in-service program for kindergarten teachers. 2. Each team can consider above issues prior to the in-service program for kindergarten teachers, which enables them to think of their opportunities before the program starts. 3. Flow chart in the plan will be written by each teachers, which will allow them to put specific challenges that they face at the moment, and also make it unique.
書誌情報 鎌倉女子大学紀要
en : The journal of Kamakura Women's University

号 11, p. 83-91, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09199780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:15.337403
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3