ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鎌倉女子大学紀要 ISSN2423-8635
  2. 紀要 9号

園内研修初期段階における保育実践の変容とその諸相 : 特別に配慮を必要とする子どもへの注目を契機として

https://doi.org/10.18990/00000210
https://doi.org/10.18990/00000210
88d88064-dec8-4979-b58d-02c9a37be9fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000197062.pdf KJ00000197062.pdf (943.7 kB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-30
タイトル
タイトル 園内研修初期段階における保育実践の変容とその諸相 : 特別に配慮を必要とする子どもへの注目を契機として
タイトル
タイトル THE CHANGE IN PRE-SCHOOL TEACHER'S ACTION DURING THE EARLY STAGE OF TRAINING : PAYING ATTENTION TO PRE-SCHOOLERS IN NEED OF A SPECIAL CASE AS A TURNING POINT
言語
言語 jpn
キーワード
主題 園内研修
キーワード
主題 特別に配慮を必要とする子ども
キーワード
主題 保育実践の変容
キーワード
主題 teachers training program
キーワード
主題 pre-schoolers in need of special care
キーワード
主題 creating a change in the action
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10434900
著者 入江, 礼子

× 入江, 礼子

入江, 礼子

Search repository
内藤, 知美

× 内藤, 知美

内藤, 知美

Search repository
太田, 佐恵子

× 太田, 佐恵子

太田, 佐恵子

Search repository
井上, 紀子

× 井上, 紀子

井上, 紀子

Search repository
水澤, 典子

× 水澤, 典子

水澤, 典子

Search repository
三浦, 加奈子

× 三浦, 加奈子

三浦, 加奈子

Search repository
杉崎, 友紀

× 杉崎, 友紀

杉崎, 友紀

Search repository
IRIE, Reiko

× IRIE, Reiko

en IRIE, Reiko

Search repository
NAITO, Tomomi

× NAITO, Tomomi

en NAITO, Tomomi

Search repository
OHTA, Saeko

× OHTA, Saeko

en OHTA, Saeko

Search repository
INOUE, Noriko

× INOUE, Noriko

en INOUE, Noriko

Search repository
MIZUSAWA, Noriko

× MIZUSAWA, Noriko

en MIZUSAWA, Noriko

Search repository
MIURA, Kanako

× MIURA, Kanako

en MIURA, Kanako

Search repository
SUGIZAKI, Yuki

× SUGIZAKI, Yuki

en SUGIZAKI, Yuki

Search repository
抄録(日)
内容記述 園内研修初期段階において特別に配慮を必要とする子どもへの注目が具体的な子どもの姿や保育者の子どもへの関わりの姿をより鮮明に浮かび上がらせる契機となった。保育実践変容の要因として,次の3点が明らかになった。1)指導計画の環境図に子どもの姿を書き入れることで子ども理解が深まり,自分(保育者)が子どもとどのように関わっているのかが客観化された。2)子どもに対する配慮の違いを通じて保育者の持っている暗黙の保育観・子ども観に違いがあることが確認された。3)「保育後記録」を書き,保育の省察を行うことが,保育実践の変容を導き出す原動力となった。
抄録(英)
内容記述 The attention paid to pre-schoolers in need of special care during the early stage of our training program brought a light to the state of each pre-schooler, and also to the relationship between the pre-schooler and the teachers. During this process, 3 things became evident.
1.By having the teachers expect where each pre-schooler would play each day, the understanding towards each pre-schoolers deepened. It also helped the teachers see their relationships with the pre-schoolers more objectively.
2.Through the differences of attitudes towards the pre-schoolers, it became clear to the teachers that each of them had a different view on Early Childhood Care and Education and children.
3.Keeping a record of what happened each day and the reflection of it helps create a change in the action.
書誌情報 鎌倉女子大学紀要
en : The journal of Kamakura Women's College

号 9, p. 1-10, 発行日 2002-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09199780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:41.931459
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3