WEKO3
アイテム
学内ネットワークシステムを利用した予習課題・復習課題についての効果の検証
https://doi.org/10.18990/0002000065
https://doi.org/10.18990/0002000065dc2c90e3-ace6-4837-9f7c-4763de48a23c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-06-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学内ネットワークシステムを利用した予習課題・復習課題についての効果の検証 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Search of the Assisting Ways of Students’ Class Preparation and Review Methods using the Campus Network System | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | オンデマンド・ビデオ, 予習, 復習, 反復学習, Video on demand, Class preparation, Class review, Repetition | |||||||||
著者 |
岩田,健
× 岩田,健
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | Iwata,Ken | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述 | 授業において、予習課題を問題形式で実施することで、受講生の予習の実施率が高まり、見逃しビデオを配信することで、復習の学習効率が高くなる可能性が示唆された。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
値 | It was suggested that, in advance for the class, asking questions about the class contents rather than only reading the class summary and textbook increases the rate of students who actively prepare for the class. It was also suggested that, after the class, watching the recorded video of the class increases the rate of students who effectively review the class. | |||||||||
書誌情報 |
ja : 鎌倉女子大学紀要 en : The Journal of Kamakura Women's University 巻 32, p. 1-11, 発行日 2025-01-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 鎌倉女子大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 9199780 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10434900 |